en-US

رویه کوبی مبل و لوازم مورد نیاز آن

رویه کوبی

رویه کوبی یکی از کارها و شغل های وابسته به صنایع مبلمان سازی زیر مجموعه صنایع چوب می‌باشد. افرادی که در این صنعت مشغول فعالیت هستند، رویه کوب نامیده می شوند. به طور کلی این شغل شامل کلیه کارهایی است که بر روی کلاف مبل انجام می شود تا به مرحله‌ی آماده سازی و قابل استفاده بودن برسند.
رویه کوب ها به دو دسته تقسیم می شوند.

گروه اول کار رویه کوبی بر روی کلاف خام را انجام می دهند.

گروه دوم کار رویه کوبی را بر روی مبلمان های فرسوده که نیازمند ترمیم و تعمیر هستند انجام می دهند. به این کار ترمیم یا تعمیرات مبلمان نیز گفته می شود. در تعمیر مبلمان تمامی محتویات و چیزهای داخل مبل از داخل کلاف خارج می شوند.
هم چنین اگر خود کلاف نیز نیاز به ترمیم یا تعویض داشته باشد این کار صورت می گیرد و خود مبل نیز برای رنگ کردن و ترمیم های جزئی (مانند ترمیم خراش‌ها و زخم‌ها) زیر کار قرار می گیرد. سپس مبل در دست متخصص رویه کوب سپرده می شود و پس از پایان کار، تمامی مایحتاج مبلمان در اون قرار داده می شود.
به طور کلی این کار مشغله‌ای سخت تلقی می شود. رویه کوب ها عموماً به دو دسته تقسیم می شوند: دسته‌ی اول دسته‌ای هستند که رویه کوبان فریم مبل نامیده می شوند و همان طور که از نامشان نیز پیداست، تنها بر روی فریم یا کلاف مبل کار می کنند.
کلیه کارهایی که کلاف نیازمند آن‌ها باشند به مانند فنر بندی، پر کردن از ابر، اسفنج، فوم، پنبه و غیره توسط رویه کوب صورت می پذیرد. هم چنین الگو برداری برای دوخت پارچه مبل، کوبیدن پارچه و نصب نوار و لکه گیری نیز در آخر امر صورت می گیرد.

رویه کوبی

لوازم رویه کوبی

لوازم رویه کوبی شامل موارد زیر است:

میزکار، سیلندر اطفاء حریق ، صندلی ، دستگاه سوزن کوبی ، نگین زنی ، کمپرسور هوا ، متر ، ماشین حساب ، خط کش ، کاتر ، اره ظریف بر، دریل برقی ، دستگاه دکمه زن ، اتو ، قیچی خیاطی ، کاردک، چکش ، انواع سوزن زن ، ماشین سردوزی، اتو ، قیچی خیاطی ، قالب های دستگاه دکمه زن ، دستگاه چسب زن تفنگی ، انبر دست ، آچار مخصوص تعویض روغن کمپرسور هوا و ... 

لوازم رویه کوبی

رویه کوب های حرفه ای چه می کنند؟

همان گونه این شغل را توصیف کردیم، رویه کوبی شغلی است که فرایند پر و خالی کردن مبلمان در آن به کرات رخ می دهد. در این فرایند، رویه کوب ها نیاز دارند تا پارچه را به وسیله‌ی چیزی که اتصال محکمی ایجاد می کند ببندند یا به وسیله‌ی چسب بچسبانند. در این جا دو گزینه چسب شیمیایی و منگنه وجود دارد که صاحبان کار می توانند از آن استفاده کنند.
اما استفاده از چسب خیلی مرسوم نمی باشد چرا که دارای دردسرهای زیادی است و هم چنین مزایای استفاده از منگنه را ندارد.
منگنه و منگنه کوب، ابزار و وسایلی هستند که به وفور در دست رویه کوب ها دیده می شوند و جز ابزار پر استفاده در این حرفه به شمار می روند. بنا بر این رویه کوب ها معمولاً نیاز دارند تا یک منگنه کوب با کیفیت به همراه سوزن های منگنه‌ای با کیفیت بالا در اختیار داشته باشند تا بتوانند کار خود را به درستی و به نحو احسن انجام دهند.
استفاده از منگنه راحتی های زیادی را برای رویه کوب ها ایجاد می کند. آن ها دیگر مجبور نیستند از ابزار دیگری همچون چکش و یا موادی همانند چسب استفاده کنند. به راحتی می توانند به وسیله‌ی یک منگنه کوب و خشاب سوزن منگنه های با کیفیت، پارچه های مبلی را به قسمتی که می خواهند بچسبانند و در سر جای مورد نظر خود قرار دهند.
باز کردن کلاف مبل و تعویض محتویات درون آن که معمولاً شامل ابر، اسفنج، فوم یا پنبه می شود، کاری است که به وفور در شغل رویه کوبی تکرار می شود و رویه کوب ها نیاز دارند تا برای بستن کلاف و هم چنین اتصال پارچه ها به هم از منگنه کوب و منگنه های با کیفیتی استفاده کنند.
هم چنین کار رویه دوزی و نصب رویه برای مبل نیز به وضوح به منگنه احتیاج دارد و رویه کوب ها نیاز دارند تا در این زمینه نیز از منگنه کوب و منگنه های با کیفیتی که توسط یک شرکت مورد اعتماد تولید شده باشد، استفاده کنند.
شرکت تینافلز به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان سوزن‌های منگنه در انواع و اندازه‌های مختلف، افتخار این را داشته و دارد تا در خدمت تمامی رویه کوب‌های عزیز باشد. این شرکت سوزن منگنه‌های مختلفی در سایز و ابعاد مختلفی را تولید می کند و در اختیار شما قرار می دهد. این سوزن منگنه ها از کیفیت بالایی برخوردارند و کیفیت آن ها تضمین شده می باشد.

انواع لوازم رویه کوبی را از سایت تینا فلز آسیا بخواهید. با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

تاریخ ایجاد: سه‌شنبه 12 تیر 1397
تعداد بازدید: 7434

بازگشت


rating
نام
ایمیل
نظر

تلفکس: 66953125 - 66953301  صدای مشتری: 02166175069 

تلفن: 02166953125 - 02152859 

info@tinafelez.com

Copyright 2017 by TinaFlez. | Designed By webcade